اقامت ترکیهقوانین ترکیههمه مطالب

محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه

در این مطلب به محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه که در سال 2022 تصویب و اجرا شده خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

خلاصه نوشته
  • خلاصه مطلب

پیش از بررسی محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه ، ابتدا به بررسی دلیل این محدودیتها می پردازیم . در سالهای اخیر بسیاری از سرمایه گذاران و اتباع خارجی از سراسر جهان برای سرمایه گذاری و ادامه زندگی به کشور ترکیه آمدند . در کنار این سرمایه گذاران بسیاری از اتباع خارجی به روش های مختلف از جمله اجاره ملک ، ماندن در کشور بدون ویزا و غیره اقدام به زندگی در این کشور نمودند .

نوشته های مشابه

بسیاری از این افراد اقدام به کارکردن غیر قانونی و بدون اجازه کار نمودند . بسیاری از مشاغل توسط این افراد اشغال شد . همه این مشکلات در کنار هم باعث شد که اکثر دست اندر کاران پیشبینی کنند که دولت ترکیه قوانین سفت و سخت تری نسبت به اخذ اقامت این افراد اتخاذ کند . دیری نگذشت که در ماه جون سال 2022 دولت قوانین جدیدی نسبت به اخذ اقامت و شهروندی این کشور تصویب و اجرا کرد .

محدودیت اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

 

residencyy - محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه

طبق محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه که به تازگی تصویب و اجرا شده است . دیگر با اجاره ملک توسط اتباع خارجی ، اقامت سالیانه به آنها داده نمی شود . کسانی که تا به حال اقدام به اخذ اقامت از طریق اجاره ملک نموده اند ، باید پس از اتمام زمان اقامت خود از طرق دیگری همچون خرید ملک و یا دریافت اجازه کار اقدام به اخذ اقامت ترکیه نمایند . در غیر این صورت در زمان اتمام اقامت خود باید کشور را ترک نمایند .

محدودیتهای اخذ اقامت با خرید ملک

طبق قوانین جدید دولت ترکیه برای اخذ اقامت با خرید ملک ، خریدار در صورتی می تواند برای خود و خانواده خود اقامت ترکیه دریافت نماید که ارزش ملک خریداری شده بیش از 75000 دلار باشد . همچنین این ارزش ملک باید از طرف دولت تایید شود . مبلغ خرید ملک نیز باید به صورت نقدی پرداخت شود و خرید خانه به صورت قسطی شامل دریافت اقامت نمی شود .

نکته : اگر ملکی به صورت قسطی خریداری نمایید که مبلغ آن مثلا 200000 دلار باشد و شما به صورت نقدی مبلغ 75000 دلار آن را پرداخت نمایید . می توانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید .

ممنوعیت اخذ اقامت ترکیه در 1200 محله در کشور ترکیه

 

اقامت کشور ترکیه - محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه

در سالهای گذشته اگر تراکم جمعیت خارجی در یک محله بیش از 25% می شد ، در اون محله دیگر اقامت برای اتباع خارجی صادر نمی شد . در آن زمان نزدیک به 800 محله در سراسر کشور ترکیه ممنوعیت اخذ اقامت داشتند . طبق قوانین جدید تصویب شده تراکم جمعیت خارجی از 25% به 20% در هر محله کاهش یافت . این کاهش باعث شد تا نزدیک به 400 محله دیگر نیز وارد لیست ممنوعیت اقامت شوند . در این مناطق با خرید ملک نیز نمیتوانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید .

نکته : این قانون فقط در مورد اخذ اقامت ترکیه قابل اجرا می باشد و اخذ شهروندی با خرید ملک هیچ ممنوعیتی در هیچ محله ای در سراسر ترکیه را ندارد .

جمله آخر

با توجه به محدودیتهای اخذ اقامت ترکیه که برایتان شرح دادیم ، بهترین پیشنهاد برای دریافت اقامت ترکیه به شما عزیزان خرید ملک در ترکیه به ارزش 75000 دلار می باشد . برای اطلاع از مناطق ممنوعیت اخذ اقامت با خرید ملک و مشاوره دقیق در این زمینه ، از طریق راههای ارتباطی با مشاورین مجرب ما در تماس باشید . ما بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را برایتان انتخاب خواهیم کرد .

ادامه مطلب
شرایط جدید دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک
خرید ملک در ترکیه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا