اقامت ترکیههمه مطالب

ثبت آدرس در ترکیه 2022 از طریق اداره مهاجرت

ثبت آدرس در ترکیه از اقدامات بسیار مهم برای اخذ اقامت در ترکیه میباشد. یکی از مهم ترین فاکتورها برای اخذ اقامت در ترکیه ارائه آدرس ثبت شده در اداره نفوس ترکیه میباشد.

ثبت آدرس در ترکیه از اقدامات بسیار مهم برای اخذ اقامت در ترکیه میباشد. یکی از مهم ترین فاکتورها برای اخذ اقامت در ترکیه ارائه آدرس ثبت شده در اداره نفوس ترکیه میباشد.

نوشته های مشابه

تمامی اتباع خارجی از سال 2013 که قصد دارند بیشتر از 6 ماه اقامت در این کشور را داشته باشند، باید اقدام به ثبت آدرس در ترکیه کنند. همچنین اگر در طول مدت سکونت در ترکیه، محل اقامت خود را تغییر دهند، باید آدرس جدید خود را در ظرف مدت 20 روز به اداره مهاجرت اطلاع رسانی کنند.

از تاریخ 18 می 2015 ارائه آدرس ثبت شده در ترکیه برای اخذ تمام انواع  اقامت ها در ترکیه  الزامی شده است.

روش جدید ثبت آدرس در ترکیه در سال 2022

در سال 2022، ثبت آدرس در ترکیه به روش جدیدی انجام می پذیرد، در سال 2022 با توجه به قانون جدید ترکیه، ثبت آدرس در ترکیه از طریق اداره مهاجرت ترکیه انجام می گیرد. تا پیش از این قانون، آدرس اقامت اتباع خارجی از طریق اداره نفوس در ترکیه ثبت می گیرد، اما هم اکنون ثبت آدرس در اداره مهاجرت ترکیه انجام می گیرد.

چگونه آدرس خود را در ترکیه ثبت کنیم؟ ( چگونه Yerlesim Belgesi اخذ کنیم؟ )

اگر می خواهید برای مدت بیش از 6 ماه در ترکیه اقامت کنید، باید اقدام ثبت آدرس در ترکیه کنید. برای ثبت آدرس باید به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم بدوهن هیچ هزینه و در ظرف مدت کم تر از یک ساعت آدرس خود را در سیستم اداره نفوس ترکیه ثبت کنید.

مدارک لازم برای ثبت آدرس محل اقامت در ترکیه :

1.  فتوکپی و اصل کارت اقامت ترکیه ( کارت کیملیک) در صورت موجود بودن

2.  فتوکوپی و اصل پاسپورت

3. ارائه فاکتور ثبت شده در نام فرد و یا حداقل یک نفر از اعضای خانواده که با هم در یک مکان مشترک زندگی می کنند

4. اگر شما صاحب خانه ی ملکی که در آن اقامت می کنید هستید باید حتما برگه ی نومارتاژ را از طریق اداره شهرداری اخذ کرده و در میان مدارک لازم برای ثبت آدرس در ترکیه ارائه دهید

5. اگر شما مستجر ملکی که در آن اقامت دارید میباشید باید حتما قرارداد اجاره با مهر رسمی از طرف اداره نوتر را ارائه دهید.

6. اگر فرد در کنار خویشاوندان درجه سه در ترکیه زندگی می کند، باید حتما نامه ای امضا شده و مهر شده از طرف اداره ی نوتر از طرف فرد مبنی بر اثبات و تایید اقامت داشتن آن فرد در آن مکان را تهیه و به اداره مهاجرت برای ثبت آدرس رائه دهد.

پس از ثبت آدرس میتوانید برگه ی ثبت آدرس ( Yerlesim Belgesi)  را از طریق پایگاه اینترنتی E-devlet  کنترل کرده و فتوکپی آن را به مراکزی که از شما تاییدیه آدرس را خواستند از جمله اداره گوچ برای اخذ اقامت ترکیه ارائه دهید.

Yerlesimbelgesi.jpg - ثبت آدرس در ترکیه 2022 از طریق اداره مهاجرت

کدام اداره های مهاجرت در استانبول اقدام به تبت آدرس در ترکیه می کنند؟

1. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی بایرام پاشا،بی اغلو، قاضی عثمان پاشا و فاتیح در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی فاتیح مراجعه کنند.

آدرس: Hirka-i Serif, Adnan Menderes Street. No: 64, 34091  فاتیح / استانبول 

2. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی آرناووتکوی، آوجیلار، باشاکشهیر، بیلیک دوزو، بویوکچکمجه، کوچوکچکمجه، چاتالجا، سیلیوری و اسنیورت در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی اسنیورت مراجعه کنند.

آدرس: Istiklal, 2663. Street. No: 6, 34522   اسنیورت/ استانبول 

3. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی باهچلی اولر، باغجیلار، باکرکوی، بشیکتاش، اسنلر، ایوپ سلطان، گونگورن، کائیتهانه ، ساریر، شیشلی و زیتون بورنو در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی کوم کاپی مراجعه کنند.

آدرس: Muhsine Hatun, Cifte Gelinler Street. No: 25, 34130   فاتیح / استانبول 

4. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی آتاشهیر، بیکوز، چکمه کوی، اسکودار و عمرانیه در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی عمرانیه مراجعه کنند.

آدرس: Necip Fazil, Alemdag Street. No: 894 D: 1A, 34773  عمرانیه / استانبول 

5. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی کارتال، مالتپه، سانجاک تپه، توزلا و پدیک در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی پندیک مراجعه کنند.

آدرس: Pendik Kaymakamligi Dogu Mahallesi Ince Street No: 12 Floor: 1  پندیک/ استانبول 

6. اتباع خارجی که سکونت در منطقه ی کارتال، مالتپه، سانجاک تپه، توزلا و سلطان بیلی در استانبول را دارند، باید برای ثبت آدرس به اداره مهاجرت منطقه ی سلطان بیلی مراجعه کنند.

آدرس: Battalgazi, Bosnia Blv. No: 138, 34935  سلطان بیلی/ استانبول 

در چه مواردی احتیاج به ارائه برگه ی ثبت آدرس در ترکیه میباشد؟

1* جهت اخذ و تمدید اقامت ترکیه

2* جهت افتتاح حساب بانکی

3* ثبت نام در مقاطع تحصیلی

4* ثبت ازدواج در ترکیه

5*دیگر پروسه های اداری

به خاطر داشته باشید ثبت آدرس در ترکیه بدون هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان از طرف اداره مهاجرت ترکیه انجام می پذیرد.

ادامه مطلب
قیمت پلاژهای استانبول
خرید ملک در ترکیه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا