جاذبه های گردشگریسفرهمه مطالب

بدروم شهری رویایی ترکیه مقصد جذاب گردشگران

بدروم دارای محله های جذاب، مکان های باستانی ،ساحل های نفیس، دریا فیروزه ای، آب و هوای مطبوع مدیترانه ای و زندگی شبانه پر جنب و جوش است. بدروم بی نظیرترین شبه جزیره فیروزه ای ترکیه است که دارای ساحل های باشکوه، آبشارهای زیبا و عجایب بی شماری از طبیعت است.

بدروم دارای محله های جذاب، مکان های باستانی ،ساحل های نفیس، دریا فیروزه ای، آب و هوای مطبوع مدیترانه ای و زندگی شبانه پر جنب و جوش است. بدروم بی نظیرترین شبه جزیره فیروزه ای ترکیه است که دارای ساحل های باشکوه، آبشارهای زیبا و عجایب بی شماری از طبیعت است.

نوشته های مشابه

 Bodrum Marina که یکی از پیچیده ترین ماریناهای دریای اژه و مدیترانه است که به عنوان محیط مناسب برای گردشگران همراه با کشتی های قایقرانی آماده اند شما را در آبهای عمیق دریای مدیترانه از همهمه های شهردور کنند، غواصی و ایستگاه های قایق بادبانی و تورهای روزانه قایق رانی در بین گردشگران بدروم بسیار محبوب است.

تور بدروم در فصل تابستان همچون قلبی زنده، پر شور و نشاط است که با جذب توریست های فراوان جمعیت خود رابه یک میلیون میرساند اما برعکس، در بین ماه های نوامبر و آوریل این شهربسیار آرام و خلوت شده و جمعیت آن در حدود صد هزار نفر میشود.

آیا می دانید چرا خانه های بدروم سفید رنگ است ؟

بدروم - بدروم شهری رویایی ترکیه مقصد جذاب گردشگران

بدروم با تعداد انگشت شماری از جاذبه های باستانی برای گشت و گذار، مملو از خانه های زیبا، قدیمی و سفید رنگیست که کنار هم با کوچه‌هایی که به دریا ختم می‌شوند چیده شده است.

یکی از دلایل آن بنابر مطالعات علمی ثابت شده این است که در بدروم خانه های سفید رنگ کمترین تأثیر را از اشعه خورشید می گیرند. در تابستان، درجه حرارت بسیار بالا رفته و به 40-45 درجه سانتیگراد میرسد. دقیقاً به همین دلیل  است رنگ سفید در خانه بسیار ترجیح میدهند.

سبک معماری و زیبای خانه ها در بدروم سبب جذب ترک ها و همچنین توریست ها از جمله توریستان آلمانی، انگلیسی، اسکاندیناوی و فرانسوی برای سرمایه گذاری و خرید ملک شده است .

از پلاژ ها و مناطق زیبای تور بدروم ترکیه

یکی از پلاژ های زیبا و همچون الماسی درخشان شهر بدروم Türkbükü است،Thor Luxury Hotel از هتل های معروف و نزدیک به این پلاژ بوده و همچنین Miam Restaurant یکی از بی نظیز ترین رستوران ها بدروم در نزدیکی های ین پلاژ  است.

همچنبن ساحل گاماسلاک به خاطر جزیره خرگوش مانند و رستوران های  کنار دریایی اش از معروف ساحلهای بدروم است. رستوران های این منطقه بسیار با کیففیت و در عین حال  گران قیمت میباشد.

از جمله منطاق زیبا بدروم ترکیه میتوان به Gumuşluk ,Yakıvalık اشاره کرد، که در پشت این مناطق روستا های زیبا، مخفی و حیرت انگیزی همچون Derekoy و Geris وجود دارد که طبیعت ناب و آرامشی خاص را میتوان به راحتی در این مناطق کشف کرد.

بدروم شهری رویایی ترکیه - بدروم شهری رویایی ترکیه مقصد جذاب گردشگران

 مکان های گردش گری بدروم

قلعه سنت پیتر بدروم – تور بدروم

یکی از مکان های گردشگری بدروم قلعه سنت پیتر که همچون فرمانروایی استوار بر ساحل فیروزه ای رنگ بدروم حکمرانی میکند . این قلعه دارای پنج برج است، بر فراز برج هایمی توانید چشم انداز زیبایی از دریا را تماشا کنید .همچنین شب از بالای صخره‌های سیاه‌ رنگ قلعه نظاره‌گر تصویری خاص و خیره‌کننده از بدروم خواهید بود.

شهر قدیمی بدروم – تور بدروم

پشت قلعه سنت پیتر یکی از جذاب ترین مناطق بدروم Old Town Bodrum است. این منطقه دارای خیابان هایی با پیاده روهای باریک و خانه های سنگی سفید رنگ با گلدان ‏هایی رنگارنگ جذابیست که با سبک قدیمی و محلی خود نظر توریست های فراوانی را به خود جذب کرده است. همچنین در سرتاسر کوچه ها و خیابان های آن فروشگاه ها و کافه ها و رستوران های محلی فراوانی وجود دارد.

آمفی تئاتر بودروم – تور بدروم

آمفی تئاتر بدروم نمایشگاهی زیبا و جزو جاذبه های گردشگری خارق العاده بدروم ترکیه است. این بنا با قدمت هزار ساله در سه کیلومتری مرکز شهر بدروم قرار دارد، معماری این مکان با سبک کلاسیک یونانی و شامل 3 بخش اصلی میباشد.یکی ازنکات جالب در این مکان این است که  نام اشخاصی که در ساخت این سازه نقشی داشتنده اند  بر روی صندلی های سنگی برای قدردانی حک شده است ، ساختار بی نظیری و چشم انداز زیبا این بنا نیزمورد توجه توریست های فراوانی قرار گرفته است.

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم – تور بدروم

از دیگر مکان های گرشگری  موزه آثار باستانی زیر آب بدروم است، بزرگترین مجموعه مدیترانه شرقی جهان نیز دراین موزه باستان‌ شناسی زیرزمینی قرار گرفته دارد این جاذبه دیدنی توسط موسسه باستان شناسی دریایی یک سازمان پژوهشی غیر انتفاعی در سال 1972 توسط دکتر جورج اف باس، پدر باستان شناسی زیر آب بنا شده است و هم چنین از بزرگترین لذت رفتن به این موزه مشاهده قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان است که بسیار شگفت انگیز و دیدنیست.

آب های نیمه شفاف خلیج Gokova- تور بدروم

سگکوا، دور از کرانه جنوبی شبه جزیره بدروم، در گستره ای از آبی بسیار تیره تا فیروزه ای بسیار کمرنگ متغیر است و خط ساحلی آن یک ناحیه جنگلی بزرگ با انواع رنگهای سبز است،.

موزه هنری زکی مورن بدروم – تور بدروم

این موزه که نام آن از یکی از معروف ترین شخصیت های ترکیه به اسم “زکی مورن” گرفته شده است، در مرکز شهر بدروم و در انتهای خیابان جمهوریت قرار دارد. این موزه که در اصل منزل این هنرمند و نوازنده ی برجسته در ترکیه بوده و سبب کشف معماری محلی و دکوراسیون کلاسیک داخلی ترکیه شد، همچنین ازاین موزه منظره های زیبایی ازجزیره ی کارا و دریای اژه قابل مشاهده است..

تما پارک بدروم – تور بدروم

یکی از پر طرفدارترین مکان گردش گری جذاب بدروم تما پارک است که در فصل تابستان مقصد بسیاری  از خانواده ها همراه با فرزندان خود میباشد. رقص دلفین و ورزش های آبی از جاذبه های این مکان میباشد.

تورهایی روزانه بدروم ترکیه 

یکی از تفریحات رایج در بدروم گردش در این شهر با تورهای روزانه است که با پیوستن به این تور ها زمان های فراموش نشدنی،  هیجان انگیز و سرشار از آدرنالین را تجربه خواهید کرد. این تورها شامل تور با کشتی، دوچرخه سواری، اسب سواری میباشد.

شب های زنده بدروم – تور بدروم 

شب های تابستان بدروم نیز زندگی و هیجانات مخصوص به خود را دارد.بدروم نه تنها در روز بلکه در شب نیزپر از جنب و جوش و زیبایی های خاصیست. رستوران ها، کلاب های شبانه و دیسکوها در اطراف ساحل در بدروم تا طلوع آفتاب در حال خدمت رسانی میباشند.

ادامه مطلب
غذاهای محلی ترکیه
خرید ملک در ترکیه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا