سرمایه گذاری در ترکیههمه مطالب

نکات مهم خرید ملک در ترکیه

در ادامه این مطلب، نکات مهم انتخاب ملک در ترکیه که باید مورد توجه قرار گیرند را بررسی خواهیم کرد. هر یک از این موارد برای خریدار از اهمیت متفاوتی برخوردار است.

هنگام انتخاب و خرید خانه، افراد معیارها و اولویت‌های خاصی مد نظر دارند. روند خرید پیچیده است و به زمان نیاز دارد. تهیه‌ی لیستی از معیارها، روشی مفید برای تسهیل مراحل خرید بدون فراموش کردن برخی از اولویت‌ها و ویژگی‌های مهم برای شما و خانواده است. در ادامه این مطلب، نکات مهم انتخاب ملک در ترکیه که باید مورد توجه قرار گیرند را بررسی خواهیم کرد. هر یک از این موارد برای خریدار از اهمیت متفاوتی برخوردار است.

نوشته های مشابه

۱۰ نکته مهم در خرید خانه که باید در نظر گرفته شوند:

  • محل خانه
  • اندازه محوطه
  • تعداد اتاق خواب
  • تعداد حمام‌ها
  • طرح آشپزخانه
  • قدمت، سبک و وضعیت لوازم خانه
  • قدمت خانه
  • قیمت خرید
  • انگیزه فروشنده برای فروش
  • حالت نگهداری

۱۰ مورد از نکات مهم انتخاب ملک

۱– محل استقرار خانه

خریداران به دنبال مکانی هستند که امکان دسترسی آسان به اماکن پر رفت و آمد برای آن‌ها مهیا باشد (مثل محل کار، مدرسه، مراکز خرید، مراکز تفریحی، محل عبادت، دیدار دوستان و خانواده). به دنبال محلی باشید که به جاده‌های اصلی دسترسی آسان داشته باشید و جریان مسیرهای ترافیک را بررسی کنید.

 

موقعیت خانه در داخل محله نیز برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. برخی افراد نزدیکی به ورودی اصلی را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند از ترافیک به دور باشند. برخی دیگر نیز مکانی در نزدیکی یک پارک، استخر یا منطقه تفریحی را ترجیح می‌دهند.

۲– اندازه محوطه

برای بسیاری از مردم اندازه محوطه منزل مسکونی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است. در یک محله، اندازه محوطه ساختمان‌ها ممکن است تقریباً مشابه باشد. هنگام بررسی محل مورد نظر، به وسعت، زوایای گوشه و کناره‌ها و محوطه داخلی آن دقت می‌کنید.

بعضی از محوطه‌ها دارای شکل خاصی هستند. بسته به سطح حریم شخصی، چگونگی استفاده از چمن و طول مسیر رفت و آمد، این موارد ممکن است برای شما مهم باشند.

 

نکات مهم انتخاب ملک در ترکیه - نکات مهم خرید ملک در ترکیه

 

۳– تعداد اتاق خواب‌ها

از دیگر نکات مهم انتخاب ملک در نظر گرفتن این موضوع است که هر خانواده‌ ایده خاصی راجع به تعداد اتاق خواب‌ها دارند. بیشتر افراد حداقل دو اتاق خواب را می‌پسندند و اگر دارای چند فرزند باشند، تعداد اتاق‌های مورد نظر افزایش می‌یابد.

برخی دیگر‌ از خریداران اتاق‌های مجزایی را برای اتاق  مطالعه، اتاق ورزش‌ و….. می‌خواهند. اگر به مدت طولانی پذیرای مهمان هستید، بهتر است که یک اتاق خواب مخصوص مهمان در نظر بگیرید.

۴– تعداد حمام‌ها

قبل از تصمیم گیری برای خرید خانه، تعداد حمام‌های خانه را نیزدر نظر بگیرید. اندازه و سبک حمام نیز مهم است. خانه‌های قدیمی ممکن است فقط یک حمام داشته باشند و خریداران اغلب به دنبال راه‌هایی برای اضافه کردن حمام دیگری هستند.

خانه‌های جدید عموما دارای دو یا چند حمام هستند. وجود دوش یا وان در حمام کاملا سلیقه‌ای است. وان‌های جکوزی برای استراحت بسیار پر طرفدار هستند و برخی از افراد برای دسترسی آسان‌تر دوش را ترجیح می‌دهند.

با توجه به استفاده افراد مختلف از حمام (از جمله مهمانان) می‌توانید ایده‌های بهتری از ابعاد و سبک حمام مناسب برای همه افراد خانواده داشته باشید.

۵ – طرح آشپزخانه

به نظر می‌رسد آشپزخانه  قلب و مرکز اصلی خانه است. آشپزخانه محل طبخ غذا و همچنین دورهمی‌های شماست. پس، برای این مرکز فعالیت و سرگرمی، اندازه و چیدمان مهم است.

هر خانواده ایده خاصی برای انتخاب خود دارد. بسته به میزان استفاده از محیط آشپزخانه برای آشپزی، نوع آشپزی و تعداد افراد خانواده، هر خانواده به محوطه خاصی احتیاج دارد.

0 1 - نکات مهم خرید ملک در ترکیه

۶– قدمت، سبک و وضعیت لوازم منزل

لوازم منزل قیمت بالایی دارند و جایگزین کردن آن‌ها امری دشوار است. از دیگر نکات مهم انتخاب ملک، اختصاص زمانی برای تخمین قدمت و وضعیت هر یک از لوازم منزل است.

یک آشپزخانه معمولی دارای لوازم بسیاری زیادی است. اگر لوازم خاصی را مد نظر دارید، بررسی کنید که آیا امکان فراهم کردن آن در خانه مورد نظر وجود دارد یا خیر.

شما می‌توانید در مورد قدمت وسایل مورد نظر بر‌اساس حدس و گمان خود نظر دهید و کارشناس مربوطه می‌تواند بعداً گزارش خود را اعلام کند.

هنگام بررسی وسایل خانه، تصور نکنید که همه وسایل در خانه باقی خواهند ماند. لیست اموال را جهت بررسی وسایل ثابت خانه تهیه کنید. در صورتی که بیشتر لوازم و سیستم‌های مکانیکی قدیمی بودند، باید از هزینه‌های تعویض آن‌ها آگاه باشید.

۸– قدمت خانه

اگر فقط به ساخت و سازهای جدید علاقه دارید، این معیار چندان اهمیتی نخواهد داشت. با این حال، اگر شما مایل به بررسی تمام خانه‌های موجود در محدوده قیمت و متناسب با شرایط اصلی خود باشید، ممکن است خانه‌های مربوط به چند دهه قبل را نیزببینید. خانه‌های قدیمی‌تر می‌توانند چشم انداز جذابی داشته  و همچنین ممکن است نیاز به تعمیر بیشتری داشته باشند.

قبل از جستجو حتی باید محدوده قیمت خود را تعیین کرده و در صورت نیاز از قبل برای دریافت وام مسکن در ترکیه اقدام کنید. خرید خانه تک واحدی یک سرمایه‌گذاری بزرگ است و همیشه چیزی بیشتر از قیمت خرید به آن اختصاص می‌یابد. به این فکر کنید که چگونه تمام هزینه‌ها روی امور مالی شما تأثیر می‌گذارند. این امر به تصمیم شما در مورد دامنه قیمت و پرداخت وام کمک خواهد کرد.

۹– انگیزه فروشنده برای فروش

هنگام جستجو برای خرید خانه، متوجه می‌شوید که برخی از فروشندگان تمایل بیشتری به فروش خانه خود دارند. برخی از مردم خانه خود را برای فروش گذاشته، اما به فروش آن اهمیت نمی‌دهند.

با این وجود، در برخی موارد یک فروشنده انگیزه زیادی برای فروش دارد. به عنوان مثال، فروش املاک، تغییر شغل و نیاز به تغییر محل سکونت و غیره.

دلال املاک در تشخیص انگیزه فروشنده و چگونگی تهیه پیش‌نویس پیشنهادات به شما کمک می‌کند تا بهترین توافق حاصل گردد.

۱۰– چگونگی تعمیر و نگهداری ملزومات

پس از خرید یک خانه جدید، احتمالا لیستی از ملزومات جهت نگهداری وجود دارد. با یک نگاه کلی به خانه، در نظر گرفتن موارد به صورت مکتوب یا ذهنی به شما کمک خواهد کرد. این موارد ممکن است شامل تعمیرات، جایگزینی‌های بزرگ یا کوچک و یا اضافه کردن جزیی باشند که تغییرات اساسی در خانه ایجاد می‌کنند.

برخی از این موارد ممکن است عمدتاً جنبه تزئیناتی داشته باشند و برخی دیگر ممکن است مستلزم وقت و هزینه زیادی باشند. حتماً آن‌ها را بنویسید و به لیست خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که این ملزومات شما را دچار بحران مالی نکنند.

توجه به اولویت‌ها برای یافتن خانه‌ی مناسب برای شما و خانواده مهم خواهد بود. موقعیت مکانی، اندازه محوطه، تعداد اتاق خواب‌ها، حمام‌ و آشپزخانه به یک اندازه از نکات مهم انتخاب ملک هستند زیرا برای فروش مجدد، این موارد مهم تلقی خواهند شد. دانستن قدمت و وضعیت خانه، وسایل و لوازم به شما کمک می‌کند تا مقدارهزینه تعمیرات را تعیین کنید. با در نظر گرفتن همه این موارد، می‌توانید به پیشنهادات قیمت مربوطه فکر کنید و خرید خانه را به یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خود تبدیل نمایید.

ادامه مطلب
اخذ پاسپورت ترکیه
خرید ملک در ترکیه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا