خرید ملک در ترکیه ✔️ بهترین قیمت ملک در ترکیه

طی سال‌های اخیر، میزان خرید خانه و ملک در کشور ترکیه توسط اتباع خارجی افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از افراد به ‌قصد سرمایه‌گذاری، تحصیل، مهاجرت و زندگی در ترکیه، در همان ابتدای مسیر به دنبال خانه‌ای برای سکونت هستند. بسیاری از ایرانیان نیز، کشور ترکیه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. نکته مهمی که در این باره باید بدانید این است که اولین قدم برای زندگی و مهاجرت به ترکیه، پیداکردن ملکی مناسب برای خرید یا اجاره است. اما اکثر افراد خرید خانه را برای زندگی در ترکیه به اجاره کردن آن ترجیح می‌دهند. اما چرا بسیاری از افراد ترکیه را برای مهاجرت و خرید خانه انتخاب می‌کنند؟ هزینه خرید خانه و هزینه‌های زندگی در ترکیه چقدر است؟ آیا می‌شود با خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کرد؟ در ادامه این مطلب که توسط پرشین استار ارائه شده است، به بررسی شرایط خرید خانه در ترکیه، مراحل و مدارک آن می‌پردازیم و همچنین به پرسش‌های مطرح شده پاسخ می‌دهیم.

ترکیه کشوری با تاریخ غنی، آب‌ و هوای مناسب، میراث‌ فرهنگی جذاب و سواحلی زیبا و پرطرفدار است. زبان رسمی این کشور ترکی و واحد پولی آن لیر ترکیه است. جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های زیبای کشور ترکیه، هرسال باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود. ترکیه دارای ۸۲ میلیون نفر جمعیت است و حکومت این کشور نیز لائیک است. اما اکثر شهروندان آن سنی و مسلمان هستند.

افراد زیادی سالانه برای دیدن مناطق گردشگری و سواحل زیبای ترکیه به ‌خصوص در شهرهایی مثل آنتالیا و استانبول، به ترکیه سفر می‌کنند. همچنین ترکیه کشوری است که از نظر فاصله جغرافیایی، به ایران نزدیک است و افراد می‌توانند با پروازی ۳ ساعته، بین دو کشور سفر کنند.

یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه، اقتصاد رو به ‌رشد این کشور است که شرایط را برای سرمایه‌گذاری از روش‌های مختلف به‌ خصوص خرید خانه مهیا کرده است. علاوه بر این، دولت کشور ترکیه طی سال‌های اخیر، شرایط و تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خرید ملک در نظر گرفته است و با نظر گرفتن امکانات جدید، خرید خانه را برای مهاجرین و سرمایه‌گذاران آسان کرده است. قیمت مناسب خانه در ترکیه نسبت به ایران، باعث شده افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت در این کشور، به خرید ملک در ترکیه روی آورند.

 

خرید ملک در ترکیه برای افراد خارجی

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی که در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید، تملک و خرید اراضی در کشور ترکیه برای کلیه اتباع خارجی بلامانع اعلام شد. به دلیل رشد اقتصادی چشمگیر ترکیه در بین کشورهای خاورمیانه، سرمایه‌گذاران زیادی خواهان سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق خرید ملک شدند.

ترکیه کشوری در همسایگی شمال غربی ایران است و از نظر فرهنگی و مذهبی، نزدیکی زیادی با ایران دارد. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی و در کشورهای منطقه خاورمیانه، ترجیح می‌دهند تا در آپارتمان‌ها و ویلاهای شیک و مدرن ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین این افراد با خرید خانه در ترکیه می‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند که رتبه ۳۹ را در جهان دارد و از طریق آن می‌توانند به ۷۱ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند (طبق آمار سال 2019). علاوه بر این می‌توانند برای سفر به ۴۴ کشور جهان از ویزای فرودگاهی استفاده کنند. دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه حدود 3 ماه زمان می برد که با توجه به محدودیتهای ناشی از بیماری کوید 19 در امور اداری در حال حاضر به 5 ماه نیز رسیده است.

همچنین کشور ترکیه کشوری اوراسیایی به شمار می‌آید؛ بدین معنی که هم جانب اروپایی خود را حفظ کرده و هم دارای فرهنگ آسیایی است. برای همین افراد زیادی از فرهنگ آسیایی و اروپایی به این کشور مهاجرت می‌کنند. نکته مهم در مورد خرید ملک در ترکیه این است که با خرید ملک می‌توانید اقامت و حتی شهروندی این کشور را برای خود و خانواده‌ دریافت کنید.

 

خارجی‌ها بیشتر در کدام شهرهای ترکیه خانه می‌خرند؟

نکته قابل‌ توجه که افراد خارجی برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنند این است که اجازه خرید خانه در بافت روستایی و نزدیک روستاها را ندارند. اما این موضوع را نمی‌توان مشکل بزرگی به شمار آورد؛ به دلیل این‌ که اکثر سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند تا در مناطق لوکس و آپارتمان‌های مدرن داخل شهر ترکیه اقامت داشته باشند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل موقعیت جغرافیایی ترکیه ترجیح می‌دهند قرارهای کاری و همچنین تفریحات روزهای تعطیل خود را در این کشور بگذرانند. برای همین، یکی از اهداف مهم آن‌ها خرید ملک در ترکیه است؛ بنابراین اکثر سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه، تمایل دارند تا در شهرهایی مثل آنتالیا، ازمیر، استانبول، آلانیا، فتحیه، آنکارا، بورسا و کالکان خانه بخرند.

طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ گرفته شد، حدود ۴۰ هزار خانه در شهرهای مختلف کشور ترکیه توسط خارجیان از کشورهایی مثل روسیه، آلمان، سوئد، بریتانیا، هلند، آمریکا و خارجیان کشورهای خاورمیانه مثل ایران، عراق، کویت، اردن و عربستان سعودی خریداری شد.

طی سال‌های اخیر، کشورهای خاورمیانه‌ مثل ایران، کویت و عراق دارای بیشترین تعداد سرمایه‌گذار برای خرید خانه در ترکیه بوده‌اند. برخلاف گذشته که کشورهایی مثل روسیه، لهستان و آلمان بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک را داشته‌اند. اما طی سال‌های اخیر، واحد پولی کشورهای خاورمیانه افت شدیدی پیدا کرد و همین عامل باعث شد این آمار تغییر کند.

خرید ملک در ترکیه سکوی پرتاب به اروپا و آمریکا

خرید ملک در ترکیه

 

بعد از خرید ملک و اخذ پاسپورت در ترکیه، برای مهاجرت به انگلستان یا ایالات متحده، راه‌های ساده‌ای در برابر شما قرار می‌گیرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران از طریق ویزای بیزینسی ترکیه به انگلستان نقل ‌مکان کرده و برای اخذ شهروندی بریتانیا اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

هزینه خرید خانه در ترکیه چقدر است؟

طبیعتاً پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است چرا که با توجه به متفاوت بودن شهرها و محله های مختلف قیمت خرید متغیر است. اما به عنوان نمونه می توان گفت متوسط قیمت خرید یک آپارتمان یک خوابه در شهری مثل استانبول در یک محله خیلی معمولی حدود 250 هزار لیر می باشد در حالیکه در بخش لوکس نشین شهر، آپارتمان یک خوابه به ارزش 300 هزار دلار هم یافت می شود.

و یا مثلاً در شهر آلانیا با حدود 45000 دلار می توانید یک آپارتمان خوب با کلیه امکانات رفاهی خریداری نمایید.

نتیجه آن که با توجه به تنوع بسیار بالای املاک شما می توانید با اعلام بودجه خریدتان به مشاوران شرکت پرشین استار بهترین خرید را داشته باشید.

شرایط خرید ملک در ترکیه

با توجه ‌به نکاتی که ذکر شد، از شرایط خرید خانه در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- خرید یک یا چند خانه جمعاً به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا در مناطقی که توسط دولت ترکیه تعیین شده باشد.

۲- عدم فروش به مدت ۳ سال

۳- درخواست اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک و تکمیل فرم‌های لازم

۴- ارائه پاسپورت و سندی مبنی ‌بر تعیین تابعیت سرمایه‌گذار

۵- ارائه سند و شهودی مبنی ‌بر تعیین وضعیت مدنی فرد سرمایه‌گذار

۶- ارائه رسیدی که پرداخت مالیات فرد به دولت ترکیه را ثابت کند.

مزایای خرید ملک در ترکیه

از جمله مزایای خرید خانه در کشور ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های جاری در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی

  • کیفیت بالای محصولات موردنیاز روزمره
  • مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری جذاب در ترکیه
  • تسریع روند خرید ملک برای رفاه حال اتباع خارجی
  • تنوع خانه‌ها از نوع آپارتمان، ویلایی، مجتمعی و ساحلی
  • امکان پرداخت قسطی مبلغ خانه هم‌ زمان با به نام بودن سند خانه
  • قابلیت دسترسی سیستم حمل‌ونقل
  • فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری کسب‌وکار در ترکیه
  • ثبات اقتصادی و تضمین سرمایه‌گذاری در ترکیه

 

واجدین شرایط خرید ملک در ترکیه

برای خرید ملک در ترکیه، خریدار باید تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید خانه در ترکیه را داشته باشد. شهروندان و سرمایه‌گذاران ایرانی، جزو افراد مجاز برای خرید ملک در ترکیه به شمار می‌آیند. قانون اعطای تابعیت ترکیه در سال ۲۰۱۸ اصلاح و تغییراتی در آن ایجاد شد.

پس از ایجاد این تغییرات، تعداد متقاضیان خرید ملک در ترکیه رو به افزایش رفت. تا قبل از این تغییرات، خرید خانه در ترکیه به منظور اخذ شهروندی با مبلغ بیشتر از یک میلیون دلار انجام می‌شد. اما پس از شکل‌گیری این تغییرات، افراد سرمایه‌گذار خارجی می‌توانند با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار، اقدام به خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی نمایند.

کلیه اشخاص حقیقی خارجی، می‌توانند تا ۳۰ هکتار از یک ملک در ترکیه را خریداری کنند. نکته قابل ‌توجه در این مورد این است که اتباع خارجی در ترکیه اجازه خرید خانه در مناطق نظامی و امنیتی ترکیه را ندارند. در مناطق دیگر نیز خریدار فقط می‌تواند ۱۰ درصد از اراضی و املاک آن نواحی را بخرد.

نکته دیگر آن که طبق قانونی که توسط اداره کل ثبت ‌اسناد و وزارت امور خارجه ترکیه صادر شده است، افراد خارجی که کشور آن‌ها دارای مرز مشترک با ترکیه است، اجازه خرید ملک در استان‌های مرزی کشورشان را ندارند. به طور مثال، استان‌های حکاری، وان، ایغدیر و آغری برای ایرانیان و یا شهر آرتوین برای اتباع کشور گرجستان ممنوع به شمار می‌آید.

همچنین سرمایه‌گذاران خارجی پس از خرید ملکی در ترکیه، نباید هیچ‌گونه سازه‌ای در راستای رشد و توسعه ملک انجام دهند. اما پس از آن می‌توانند طی ۲ سال برای راه‌اندازی یک پروژه اقدام کنند.

 

ساخت‌وساز در ترکیه مطابق با استانداردهای جهانی

یکی از دلایل مهم مهاجران و سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید ملک در ترکیه، ساخت‌ و ساز با استانداردهای جهانی و استفاده از نقشه‌های مدرن و متریال لوکس و بهترین برندهای جهانی است.

خرید ملک در ترکیه ✔️ بهترین قیمت ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید خانه در ترکیه به ترتیب ذکر شده است:

مرحله اول: در قدم اول باید به ترکیه سفر کرده و از املاک مختلف در مناطق مختلف ترکیه بازدید کنید. پس از انتخاب ملک و قیمت‌گذاری آن توسط کارشناس رسمی، قدم بعدی ثبت درخواست در سازمان ثبت ‌اسناد و املاک این کشور پیش از عقد هرگونه قراردادی توسط خریدار یا وکیل قانونی او است.

نکته قابل توجه درمورد قیمت‌گذاری ملک در ترکیه توسط کارشناس دولت این است که برخلاف ایران قیمتی که کارشناس تعیین می‌کند تفاوت چندانی با قیمت واقعی ملک ندارد و اختلاف قیمت‌ها معمولاً کمتر از ۱۰ درصد است. به همین دلیل، امکان پیشنهادهای غیر واقعی توسط صاحبان ملک وجود ندارد و مشتری می‌تواند با اطمینان خاطر ملک موردنظر خود را خریداری کند. در آخر کار، قیمتی که توسط کارشناس دولت تعیین شده در سند ملک به ثبت می‌رسد.

مرحله دوم: پس از تعیین مبلغ، خریدار باید پیش‌پرداخت را به‌ حساب مالک واریز کند. هنگام انتقال سند، خریدار باقی وجه را به‌ حساب مالک واریز می‌کند. پس از واریز پیش‌پرداخت، وقت مصاحبه‌ای از اداره مهاجرت ترکیه درخواست می‌کند و در زمان تعیین شده به همراه تمامی مدارک برای مصاحبه به آنجا مراجعه کرده و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد.

مرحله سوم: خریدار یا وکیل قانونی او باید درخواست مبنی‌ بر اقدامات مقدماتی برای خرید ملک را ثبت کند و پس از آن مراحل انتقال سند انجام می‌گیرد. پس از انتخاب آپارتمان موردنظر توسط خریدار و پس از بررسی توافق‌نامه، می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند. سرمایه‌گذاران خارجی در صورت عدم تسلط به زبان ترکی، می‌توانند یک مترجم حقوقی که توسط دفاتر اسناد رسمی انتخاب شده‌اند، برای خود در نظر بگیرند. همچنین این افراد می‌توانند با انتخاب وکیل حقوقی، از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوند.

مرحله چهارم: مرحله بعد، ترجمه گذرنامه توسط دفاتر اسناد رسمی است. پس از امضای قرارداد توسط طرفین، خریدار می‌تواند مبلغ موردنظر را به ‌حساب فروشنده واریز کند. وکیل شما در مرحله بعد قرارداد را به یک سند رسمی تبدیل کرده و به شما تحویل می‌دهد. این سند شامل مواردی مثل عکس مالک، تمبر و امضای رسمی خریدار می‌شود.

مرحله پنجم: در قدم آخر خریدار باید یک حساب بانکی در ترکیه توسط اداره مالیات محلی بازکرده و بعد از افتتاح حساب بانکی، یک شماره مالیات اختصاصی دریافت کرده و آن را در شهرداری محلی و منطقه ثبت کنند. پس از آن ۴ درصد از ارزش ملک به‌عنوان مالیات و عوارض از طرفین در زمان انتقال سند به خریدار دریافت می‌شود که این مقدار به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می‌شود.


خرید قسطی ملک در ترکیه

گاهی اوقات ممکن است اتباع خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند سرمایه کافی را ندارند، اینجاست که به شما خرید ملک قسطی را به شما پیشنهاد میکنیم. شما می توانید اول با پرداخت ۳۰ تا ۴۰درصد از کل مبلغ را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کنید و مابقی را برای شما قسط بندی می کنند. بیشتر اوقات مدت زمان پرداخت قسط ها از یکسال تا سه سال می باشد اما بازهم نظر صاحب ملک ممکن است تغییر کند و مدت زمان را بلند یا کوتاه مدت اعلام کند.

خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

شما می توانید با دریافت وام بانکی، هزینه خرید ملک خود را تامین کنید. به این نکته دقت کنید که اگر شما مسلط به زبان ترکی نیستید در انجام مراحل بانکی ممکن است با مشکل برخوردکنید. اولین کاری که باید بکنید این است که بانک را برای دریافت وام انتخاب کنید سپس تمام مدارک مربوط به ملک موردنظر را آماده کنید. سپس به بانک مراجعه کنید و فرم درخواست وام را پر کنید بعد از ارزش گذاری ملک موردنظر فرم را امضا کنید.

مواردی که هنگام خرید ملک باید به آن دقت کرد

  • به اندازه بودجه خود خرید کنید

قبل از خرید خانه به بودجه خود دقت کنید. چراکه درهنگام خرید باید مبلغی از ملک مورد نظر را پیش پرداخت کنید. و اگر درخواست وام کرداید شما را طبق اعتبار شما می سنجند. که آیا بدهی های خود را به موقع پرداخت خواهید کرد یا خیر و هرچه امتیاز اعتبار شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای دریافت وام دارید.

  • مشاور املاک حرفه ای
    سعی کنید از یک مشاور املاک حرفه ای کمک بگیرید مشاور املاک می تواند ملک مناسب شما بر اساس هزینه ای که می خواهید بکنید و منطقه ای که می خواهید زندگی کنید…را انتخاب کند و به شما معرفی کند. همچنین برای اینکه سریعتر کارها پیش برود مشاوره املاک می تواند به شما کمک کند. تیم شایانکو می توانند در زمینه مشاوره خرید ملک به شما کمک کنند تا در کمترین زمان بهترین ملک را خریداری کنید.

 

  • سند مالکیت

اگر ملک مورد نظر خود را پیدا کردید قبل از اینکه برای خریداقدام کنید حتما وضعیت خانه اینکه مالک آن چه کسی است؟سهامدار بودن یا نبودن؟رهن و…را بررسی کنید و مطمئن شوید که ملک موردی ندارد. مشاور املاک نیز دراین زمینه به شما کمک می کند که ملک را از همه نظر بررسی کنید و به مشکل برنخورید.

چهار دلیل برای خرید ملک در استانبول ترکیه :

۱) اقتصاد قوی


اولین دلیل برای خرید ملک در استانبول این است که امروزه کشور ترکیه هفتمین اقتصاد بزرگ در جهان و دومین اقتصاد بزرگ در مناطق نو ظهور اروپا است.اقتصاد طی پانزده سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

این رشد در آینده امیدوار کننده تر است.ترکیه با رشد اقتصاد قوی خود، برای خریداران املاک مکانی امن را برای سرمایه گذاری پولشان آماده می کند.

بیش از بیست و پنج میلیون گردشگری که سالیانه از مناطق گردشگری این کشور بازدید می کنند، بازار املاک را تقویت می کنند و امکان قوی خرید ملک و یا اجاره را فراهم می کنند.

۲) هزینه زندگی


قیمت املاک فروشی در این کشور نسبت به دیگر کشور های اروپایی کمتر است و همچنین پوشاک نیز نسبت به ایران ارزان تر و با کیفیت تر می باشد، حمل و نقل نیز با مترو بوس (مشابه بی آر تی های ایران) اتوبوس، مینی بوس و دلموش (ون) و البته تاکسی صورت میگیرد؛ البته هزینه حمل و نقل با تاکسی نسبت به سایر وسایل گران تر است. برای استفاده از این وسایل عمومی شما نیاز به آکپیل (کارت الکترونیک شهر استانبول) دارید.

۳) دسترسی آسان


ترکیه با موقعیت مرکزیش بین اروپا و آسیا قرار دارد و مکان ایده آلی برای خرید ملک است. کشور دارای سیستم حمل و نقلی در حال توسعه است. سفر های هوایی بین المللی و ملی به طور منظم و ارزان وجود دارد. ترکیه در تمام طول سال مکانی ایده آل برای پرواز از کشور های دیگر است.

۴) فعالیت های فرهنگی و تاریخی


شهرهای مختلف همسایه شمالی ایران میزبان مکان های تاریخی فراوان، طبیعت زیبا و آب و هوا، غذاهای سنتی، سواحل خیره کننده و دید به سواحل است.

در همه شهرهای بزرگ می توان فیلم ها، نمایشنامه ها، کنسرت ها، باله ها، اپراها و دیگر فعالیت های فرهنگی را یافت.

این جشنواره های محلی و فعایت های سنتی همچنان در حال افزایش است. همچنین ترکیه برای ورزش های جایگزینی مانند کوهنوردی، گلف، غواصی، قایقرانی و اسکی ایده آل است.

آمار خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی

با ما در تماس باشید

ایست دیاموند با بیش از چند سال سابقه کار در زمینه، خرید ملک ترکیه، اقامت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و… فعالیت میکند، کارشناسان ما آماده پاسخ به سوال های شما و راهنمایی شما در مهاجرت به ترکیه هستند، با ما در تماس باشید.