اخد اقامت ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج در ترکیه ممکن است برای بسیاری از ایرانی های عزیز یک رویا باشد چون این کشور دارای شهرهای زیبا مکان های رویایی، سواحل دل انگیز، خانه هایی با معماری ستتی و البته هتل های مجهز می باشد. همچنین کشور ترکیه دارای یک منطقه ی جغرافیای منحصر به فرد است و بخشی از آن در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد و همیشه پلی بوده ببن این دو قاره. و هرشخصی علاقه ی این را دارد که جزئی از شهروندان ترکیه باشد.

بررسی قوانین مصوب در مورد ازدواج

طبق قوانین کشور ترکیه در مورد ازدواج، یک شخص با تبعه ی خارجی با یک شخص ترکیه ای و یا دو شخص با تبعه های خارجی می توانند با هم ازدواج کنند که این کار فقط توسط افراد با صلاحیت های بالا در کشور ترکیه انجام می شود. تبعه ی خارجی با ملیت یکسان نیز می توانند در کنسولگری کشور خود یا در دفاتر ثبت ازدواج که زیر نظر شهرداری می باشد با هم ازدواج کنند. توجه داشته باشید اگر میخواهید شهروندی ترکیه را بگیرید باید ازدواج رسمی انجام دهید و ازدواج های مذهبی مورد قبول نمی باشد. همچنین کلیه ی ازدواج ها در کشور ترکیه توسط مقامات مسئول انجام می پذیرد و طبق قوانین مصوب و مدنی با آن ها برخورد می شود.

 

ازدواج یک شهروند ترکیه با یک فرد خارجی


اگر بین دو زوج یکی تابعیت خارجی و یکی تابعیت ترکیه را داشته باشند، این ازدواج باید توسط یک مقام ترکیه ای صورت بگیرد. شخصی که تابعیت ترکیه را ندارد باید مدارک لازم را از کشور خود برای صلاحیت ازدواج با یک شخص ترکیه را فراهم کند. این مدراک در واقع صلاحیت این شخص برای ازدواج با یک فرد ترکیه ای را نشان می دهد و شخص بعد از ازدواج با او می تواند جزئی از شهروندان ترکیه محسوب شود. این مجوز و مدارک را می توانیم از کنسولگری های کشور خود در ترکیه فراهم نمایید.

چرا ازدواج در ترکیه؟


کشور ترکیه از آن دسته کشور هایی است که ازدواج در آن آسان می باشد. ولی باید نکاتی را که در این مورد وجود دارد را تک به تک رعایت کنیم. به عنوان یک فرد خارجی شما باید حداقل ۴ روز زود تراز برگزاری مراسم ازدواج در ترکیه حضور داشته باشید. شهروندان خارجی برای این که بتوانند وارد کشور ترکیه شوند باید یک ویزای توریستی فراهم کرده و برای ازدواج اقدام به عمل اورند. کلیه ی ازدواج های رسمی که در ترکیه به ثبت می رسد، در سطح بین المللی قرار می گیرد.

مزایای ازدواج با یک شهروند ترکیه ای

در گذشته با توجه به قوانین موجود در کشور ترکیه در مورد تابعیت ، اگر زنان خارجی با شهروند ترکیه ازدواج می کردند می توانستند تابعیت این کشور را به دست آورند. و اگر ازدواجی بین یک مرد خارجی و یک ترکیه ای صورت می گرفت بر اساس قوانین آن مرد شهروند ترکیه محسوب نمی شد. خوشبختانه این قانون تبعیض آمیز امروزه از میان برداشته شده است و گرفتن تابعیت ترکیه بدون در نظر گرفتن جنسیت از طریق ازدواج امکان پذیر می باشد.

مدت زمان اخذ شهروندی ترکیه پس از ازدواج

ازدواج با یک شهروند ترکیه ای باعث می شود شما خیلی آسان تر تابعیت ابن کشور را بگیرید. چون به جای انتظار ۵ ساله برای اخذ تابعیت اقامت مداوم، خارجی ها می توانند پس از ۳ سال از ازدواج درخواست تابعیت ترکیه را بدهند. فرد با تابعیت خارجی پس از ازدواج با یک شهروند ترکیه ای مستقیما تابعیت ترکیه را دریافت نمی کند. اما اگر فرد خارجی که با شخص ترکیه ای ازدواج کرده به مدت ۳ سال زندگی زناشویی خودش را حفظ کرده باشد، می تواند برای اخذ تابعیت اقدام کند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که مسئولان مربوطه طی این ۳ سال زندگی شمارا مورد بررسی قرار می دهند تا از صوری نبودن آن اطمینان خاطر حاصل کنند.

چگونگی اخذ اقامت ترکیه پس از ازدواج

مواردی که شخص مورد نظر برای شهروندی ترکیه نیاز دارد رعایت کند از این قرار می باشد.: زندگی در چارچوب خانواده، برخلاف چارچوب ازدواج عمل نکردن، عدم خطر برای امنیت ملی ونظم عمومی و… اگر شخص خارجی این شرایط را رعایت کرده باشد برای اخذ تابعیت به مشکل خاصی بر نخواهد خورد. این نکته نیز لازم به ذکر است اگر همسر ترک متقاضی پس از درخواست فوت شود، شرط زندگی در چارچوب خانواده دیگر مورد نیاز نخواهد بود. لذا سعی کنید برای اینکه تابعیتی بدون دردسر بگیرید حتما تمامی قوانین کشور ترکیه را رعایت کنید و خود را یک شخص قانون مدار و کاری به مقامات این کشور بشناسانید.

با ما در تماس باشید

ایست دیاموند با بیش از چند سال سابقه کار در زمینه، خرید ملک ترکیه، اقامت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و… فعالیت میکند، کارشناسان ما آماده پاسخ به سوال های شما و راهنمایی شما در مهاجرت به ترکیه هستند، با ما در تماس باشید.